S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

KONTAKTY

SEOL, spol. s r.o.
Severné nábrežie 40
04001 Košice
tel: 055/ 63 247 13, 0905 348 127
objednavky(a)seol.sk
Otváracia doba: Po-Pi: 8 - 17 hod
• sme tu pre vás už 25 rokov

NOVINKY

arr3PF 2018Veselé Vianoce a šťastný nový rok Vám želá firma SEOL :-)PF 2018 :-) ... arr3Nový model strednej plničky MJ Compact 6017.05.2017 Do nášho portfólia sme zaradili nový model strednej - kontajnerovej plničky MJ Compact... arr3Volkswagen predstavuje motor 1.0 TSI na CNG9.5.2017 Volkswagen predstavuje motor 1.0 TSI na CNG a Audi predstavuje zaujímavé auto ... arr3Nová CNG Škoda12.04.2017 Zaujala nás táto správa o novej Škode CNG.... arr3Nová verejná CNG plnička v Banskej Bystrici9.3.2017 Nová verejná CNG plnička v Banskej Bystrici...

TOVAR V AKCII

NAJPREDÁVANEJŠÍ

Naša cena 6,48 EUR
skladom
Naša cena 127,08 EUR
skladom
Naša cena 39,90 EUR
skladom


Výkonnostné triedy motorových olejov podľa ACEA

Výkonnostné triedy motorových olejov podľa ACEA

 

skupina „A/B“ – benzínové a dieselové motory osobných automobilov

trieda ACEA popis olejov
A1/B1 Kategória olejov s veľmi nízkym trením a nízkou vysokotepelnou viskozitiou. Oleje aditivované chránia pred tvorbou usadenín na piestoch, pred tvorbou kalov, pred opotrebovaním a oxidáciou pri vysokých teplotách. Spĺňa požiadavky na superľahký beh a úsporu paliva. Sú vhodné len pre niektoré motory.
A3/B3 Motorové oleje s vysokou výkonnostnou rezervou, s vysokou stabilitou, pre najnáročnejšie podmienky, v súlade s odporúčaním výrobcov umožňuje predĺžené výmenné intervaly
A3/B4 Motorové oleje s vysokou výkonnostnou rezervou pre dieselové motory s priamym vstrekovaním, vhodné tiež pre použitie popísané v kategórii B3.
A5/B5 Vysoko stabilné oleje s nízkou viskozitou a trením, s vysokou výkonnostnou úrovňou, určené pre predĺžené výmenné intervaly vo vysoko zaťažovaných zážihových a vznetových motoroch. Splňajú požiadavky na superľahký beh a na úsporu paliva. Vhodné len pre špeciálne konštruované motory

 

skupina „C“ – benzínové a dieselové motory osobných automobilov (s katalyzátormi)

trieda ACEA popis olejov
C1 Motorové oleje s nízkou viskozitou a trením, s veľmi nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (napr. Mitsubishi, Mazda).
C2 Motorové oleje s nízkou viskozitou a trením, s nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (napr. PSA, Honda)
C3 Motorové oleje s nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (napr. Hyundai, KIA, Honda, Suzuki)
C4 Motorové oleje kompatibilné s katalyzátormi a s DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tieto oleje predlžujú životnosť týchto systémov (napr. Renault) - platí od r. 2006.
C5 Motorové oleje pre osobné a ľahké vozidlá so stredným obsahom popola (Mid SAPS) zabezpečujúce zníženie spotreby paliva. Sú určené pre motory vybavené katalyzátormi a systémami na úpravu spalín. Špecifkácia defnuje oleje určené pre vozidlá, v ktorých výrobcovia motorov povoľujú nízkoviskózne oleje s minimálnou HTHS viskozitou 2,6 mPa.s

 

skupina „E“ – veľké dieselové motory

trieda ACEA popis olejov
E4 Vysoko stabilné motorové oleje pre nízkoemisné motory Euro 1 až 5 s najnáročnejšou prevádzkou, v súlade s odporúčaním výrobcu umožňujú predĺžené výmenné intervaly. Vhodné pre motory bez DPF, pre niektoré motory s SCR a EGR.
E6 Oleje s upravenou aditiváciou pre motory Euro 1 až Euro 6, tzv. formulácia „Low SAPS“ zabezpečuje ochranu fltrov pevných častíc pre extrémne predĺžené výmenné intervaly s kontrolou obsahu sulfátové- ho popola, síry a fosforu. Sú vhodné pre motory so systémom EGR, DPF a SCR. Trieda E6 sa obzvlášť odporúča pre motory s DPF systémami, ktoré spaľujú palivo s nízkym obsahom síry (50 ppm)
E7

Vysoko stabilné motorové oleje pre nízkoemisné motory Euro 1 až 5 s najnáročnejšou prevádzkou, v súlade s odporúčaním výrobcu umožňujú predĺžené výmenné intervaly. Vhodné pre motory bez DPF, pre väčšinu motorov s SCR a EGR.

E9 Najnovšia európska výkonnostná špecifkácia pre motory vybavené prídavnými systémami na úpravu spalín (tzv. „mid. SAPS“ formulácia). Zlepšená odolnosť pred pôsobením sadzí a zlepšená ochrana pred tvorbou kalov. Sú vhodné pre motory bez aj s DPF a pre väčšinu motorov s EGR a SCR. Obzvlášť sa odporúča pre nízkosírne palivo.

 

Klasifkácie a špecifkácie

 

 

NDAyMjN